יוצאים לטבע • נחל זוויתן ושמורת יהודיה

יוסי ברויער No Comments on יוצאים לטבע • נחל זוויתן ושמורת יהודיה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אזור רמת הגולן
אזור רמת הגולן בה נטייל משתרעת על שטח של כ – 1200 קמ"ר, מנחל סער שלמרגלות החרמון בצפון ועד נהר הירמוך בדרום, ומבקע ים המלח (הכינרת ועמק החולה) במערב עד ועד דרום סוריה במזרח.
שני מסלולים מוצעים לכם באזור המותאמים למשפחה המטיילת: נחל זויתן עליון שבשמורת יהודייה (בתשלום) ונחל אל על, שמורת טבע פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום.

נחל זויתן ושמורת יהודייה ברמת הגולן
נחל זוויתן הוא מהארוכים, המגוונים והיפים בנחלי הגולן. אורכו כ- 25 ק"מ, והוא זורם מצפון-מזרח לדרום-מערב, כמו שכניו היהודייה (מדרום) והמשושים (מצפון).
איך מגיעים?
נוסעים בכביש 78 העולה מצומת יהודיה או מכיוון קצרין בכביש 8877 בו פונים דרומה בצומת קצביה לכביש 78 עד הכניסה לשמורה.
לפני שיורדים מהרכב חשוב להשאיר פתק על שעת יציאה לטיול, זמן חזרה משוער, יעד, שם וטלפון למקרה חירום. תחנות מידע של רשות הטבע והגנים פזורות בשטח וכן פקחיה – מומלץ להיוועץ בהם בכל עת. ומכאן לדרך.
מסלולי הטיול בשמורה
תחילת המסלול בשביל רחב המסומן בסימון שבילים כחול. בדרכינו נגלת לעיננו תצפית על יער יהודיה שבמרכז רמת הגולן. מרחוק נראה את הכנרת, נסתכל על הרי הגליל העליון והר כנען במערב ונראה אפילו את הארבל והר תבור שבגליל התחתון. נגיע לצומת שבילים, נבחר את השביל המסומן שחור שיוביל אותנו למעלה נחל זוויתן.
זה הרגע להסביר. נחל זוויתן מבצע מספר פניות זוויתיות חדות ומכאן שמו. המים הזורמים בנחל כל ימות השנה שופעים בכמות מרשימה יותר בחורף ובאביב, אך גם עתה בקיץ שפע המים רב.
נהלך במסלול ולפתע יתגלה לעיננו הנחל. לאחר חציית הנחל משתנה צבע סימון השבילים לאדום. אנו נמשיך במורד הזרם.
נהנה בדרך מצמחית גדות עשירה המעטרת את ערוץ הנחל: הרדופים וערבות, קנה ופטל הם רק חלקמהמגוון הגדול.
לאחר הליכה קצרה נגיע לאחת מנקודות השיא בנחל – צמד הבריכות ” המשושות “. צמד
בריכות אלו המכונות גם "המשקפיים" חושפות את תופעת המשושים המאפיינת מקומות שונים בגולן. הבריכות עמוקות מאד ו.. רגע. רגע ועוד רגע לפני שקופצים למים.
כאשר מגיעים אל המים הקרים (כן. הם קרים גם בקיץ) חשוב לזכור ולהקפיד לחכות מס' דקות לפני הכניסה למים כדי שהגוף יצנן את עצמו באופן טבעי.
לאחר הליכה ממושכת טמפ' הגוף עולה והכניסה למים היא צניחה חדה בטמפ' שלעיתים גוררת תגובה קיצונית לגוף , לקשיי נשימה ולעיתים אפילו למוות.
אל תקפצו למים! מתחת לפני המים יכולים להסתתר סלעים מסוכנים. ועד משהו. הכניסה למים עם בגדים כמוה כמשקולת על הצוואר והיא מהווה סכנת חיים! היכנסו רק בביגוד מתאים לשחייה.

הליכה של מספר דקות וספות תוביל אותנו – למפל נחל זוויתן. המפל הגבוה בנחל נופל לבריכת מים מגובה של 18 מטר . לצד הבריכה , בריכת מים נוספת יפה ועמוקה. כבר אמרנו. לא יודעים את עומקם של המים? אל תקפצו! מתחת לפני המים יכולים להסתתר סלעים מסוכנים.
לאחר התצפית אפשר לרדת לתחתית המפל במסלול המסומן כחול. הירידה אורכת כ – 14 דקות ובמהלכה נעזר בסולם ברזל.
נחזור חזרה בשביל העולה מן הנחל, נמשיך עם סימון השבילים הכחול כחצי שעה עד לחניון בו השארנו את כלי הרכב. כאן מסתיים המסלול בנחל זה.

 

האזינו להמלצות על המסלול מתוך תכנית 'הבוקר' עם אריאל ברמן:

teva



0 תגובות